Smit Vlieland

Vandaag speelde ik Piet Ottosen.
Moest me om 7 uur al melden bij de aannemer: de steigers moesten eruit vandaag, en het havenbootje zou dan wel heel handig zijn.
De aannemer had me een dag eerder al gevraagd om te assisteren, en de steigers zouden worden opgetakeld vóór Jan Soek, op de lange kade daarzo. Dus dat hield dan ook in dat ik dat stuk als no-go area moest houden. Dat ging de hele dag goed, overal lagen charters, behalve daar.
Voor de zekerheid gaf ik dat ook door aan de Brandhierusendarus, want je zult beleven dat er een paar onverlaten daar gaan aanleggen, en dan moet ik ze om 7 uur ’s ochtends wekken.
Afijn, ik kwam vanochtend op de haven en gelukkig: het stuk voor Jan Soek was nog vrij. Maar wat zag ik daar: was er nog eentje komen liggen op steiger 1! Die hangt nog aan één boutje! Nee he….
Dus hup in ’t bootje en op de ramen bonken….gelukkig kwam er reactie (schipper in onderbroek) en ik zei dat ie naar de overkant moest. Dat deed ie. (Wel sneu hoor, hij kwam om 4 uur ’s nachts binnen en dan leg je aan waar je denkt aan te kunnen leggen, en dan wordt je na een paar uurtjes slapen alweer gewekt).
Daarna de hele dag pontons gesleept…dat zijn er nogal wat. Ze staan nu keurig op de wal gestapeld. Ben je toch een hele dag mee bezig…En dan die ene schipper uit de vorige alinea…daar moest ik vandaag nóg eens twee keer naartoe.  ‘Leg ‘m maar daar neer’…paar uur later: ‘het kraanschip moet erbij, dus leg ‘m daar maar neer’ – die man moet intussen een punthoofd van me hebben…
Wij zitten nu in een rooster van 9 tot 5, net als echte ambtenaren. Dat houdt in dat als er na die tijd bruine vloot wil binnenkomen, ze dat op eigen gelegenheid moeten doen – en dus met het gevaar dat ze de volgende ochtend in de weg liggen voor het werkverkeer.  En dat liggen ze tot nu toe elke dag. Ja, want de charters mochten nog doorvaren terwijl wij voor de passanten gesloten waren. Ik zeg: ‘mochten’, want vanmiddag is besloten dat wij vanaf maandag ook voor de bruine vloot op slot gaan. Ja, je zag het aankomen. Dan heeft de aannemer in ieder geval alle ruimte.

Verder weinig nieuws eigenlijk.

Daarom doen we maar snel de photootjes.

A00010011_2
Even een ochtendplaatje. (De brug is inmiddels afgekoppeld.)

A00010012_2
De Watersportvereniging aan de lange steiger. Binnenkort zullen ook zij eruit moeten, of ergens anders naartoe.

A00010013_3
Uitzicht vanuit mijn kantoortje. (ik kijk er nét niet overheen, da’s wel jammer).

A00010015_1
Nog best veel  Bruine Vloot elke dag, en dat voor oktober. Hier ‘zes dik’ aan de lange kant. Dat heb je ’s zomers niet eens! (Dit is trouwens het laatste plaatje Bruine Vloot van dit jaar – we gaan ook voor hen op slot).

A00010017_2
Blijft vreemd…ze moeten juist een gat graven daar, maar in plaats daarvan is het net alsof ze een PIRAMIDE bouwen!… (Overigens, de nieuwe boot van Harry Westers is te zien op de foto, vóór de Nelson daarzo)

A00010018_3
De palen van steiger 5 gaan er één voor één uit.

A00010020_1
Zo gaat het de ganse dag: slepen slepen en slepen. (Heb nog een stijve nek van ’t achteruutkieken.)

Nou maar weer kijken wat morgen brengt. Geen gesleep in ieder geval – de aannemer viert alweer weekend.

Groetjes!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s