Gered en gelukt!

Wat een start!

Het was een SUPER-Paasweekend! Geweldig! Tweehonderd boten hadden we liggen en dat allemaal dankzij het mooie weer. Begin van de week waren de voorspellingen voor de Pasen echt knudde en ja, daar leek er ook echt op. Woensdag stonden we de steigers schoon te spuiten in de stromende regen met windkracht 7 – 8. Dan denk je: nou, dat wordt een rustige Paas.

Dus niet. We moesten echt alle zeilen bijzetten om het klaar te krijgen, daarom hebben we bijkans dag en nacht gewerkt. Donderdagavond 11 uur waren we pas zover dat we gasten konden ontvangen – net op tijd! De eerste bootjes stroomden vrijdagochtend de haven binnen en gaandeweg de dag volgde de hele meute. Het ging maar door en het ging maar doorx85.echt heftig! Althans, als je bekijkt wat voor contrast het isx85donderdag leeg, vrijdag vol. (Nou ja, bijna vol – tweederde dus).

En we zitten dus tijdelijk in de ruimte van de snackbar, naast de supermarkt. Wel een vochtig hol hoorx85kom je ’s ochtends binnen en gelijk beslaat je bril. Maar het was een prima oplossing in ieder geval. Over twee weken gaan we wederom verhuizen, en wel naar boven. En dat was dan hoop ik de laatste verhuizing, daarvan hebben we nu de buik vol. Het wordt dan de vijfde keer dat we moeten sjouwen met alles, gek wordt je ervanx85

De douches/toiletten hielden zich ook aardig goed. Niet eens de kans gehad om alles te testen, om 9 uur vrijdagochtend deden we de deuren los en hoopten er maar het beste van. Ok, het begon slecht – de douches waren koud – maar dat werd snel opgelost. Maar de gasten waren verder vol lof. Ja, want de kwaliteit van de haven staat en valt met een goede sanitaire voorziening. We blijven het ook superschoon houden, net als in onze oude toiletgebouw.

De supermarkt deed trouwens ook goede zaken. Ze hebben het ook echt voor mekaar daar, het assortiment is ruim voldoende en ze hebben elke dag verse broodjes (behalve zondag dan). En het mooie is, op zondag zijn de dus ook open. (De SRV_wagen zag je nooit op zondag). Ook veel Vlielanders gaan dan ook op de haven boodschappen doen.

De komende weken gebruiken we om de schoonheidsfoutjes eruit te halen (zo is de ventilatie van het sanitaire gebeuren voor verbetering vatbaar) en rechtzetten wat nog scheef staat. Het IS al mooi, maar het wordt nog mooier. Over twee weken de MEI_vakantie en met mooi weer betekent dat een volle haven. Dan moeten we draaien zoals gepland. Compleet met lengte_aanduidingen, dat zou wel handig wezen. Al is het ook best wel leuk om iedereen op de kop van de ambu_steiger aan te spreken. Maar ja, je kunt er niet continu staan natuurlijk, en dan mis je wel eens wat.

Kortom: we hadden een heel goed Paasweekend en iedereen was tevree (en daar gaat het om).

Hierzo de plaatjes:

P1010003_2 P1010002
We beginnen met de toestand van de havenmond. Zo ziet ie er deze dagen uit. De damwanden zitten erin, nu nog afwerken.

Donderdag: we gaan verhuizen van onze schuur naar de snackbar.

Ons huidige onderkomen…

Tafels en kluis neerzetten, PC, printer, Douwe Egberts en klaar!

Daar zitten we nu, in het donkere hol. Over twee weken moeten de havengasten de trap op…

De situatie op vrijdagavond, een aardig bezette haven. Een dag later liggen er nog meer.

Het toiletgebouw donderdagavond. Net op tijd klaar!

Zeg nou zelf, ziet er toch keurig uit of niet?

Na een lange lege winter krijg je in een klap weer gezelligheid in de haven.
Waarmee ik wil afsluiten.

Tot de volgende maar weer!

2 gedachtes over “Gered en gelukt!

1. Van ons de hartelijke gelukwensen met DE opening en de start van de vernieuwde jachthaven!!

We hebben alles gevolgd en meegeleefd de afgelopen verbouwings-periodes.

En nu hopenlijk tot ziens………..